Basketbolda Reverse Nedir? Nasıl Yapılır?

Basketbolda Reverse Nedir?

Basketbolda reverse hareketi genellikle adam geçmek için kullanılır. Hareketin temelinde topla beraber 360 derece dönmek vardır. Bu hareket genellikle forvetlerin ve guardların kullandığı bir hareket olmakla beraber, doğru ve de hızlı bir şekilde yapıldığında rakibinizin topu sizden alması oldukça zordur. Hareketi yaparken rakibinizle aranıza kendi vücudunuzu koymanız, rakibinizin topa ulaşamamasını ve dolayısıyla topu kaptırmadan adam eksiltmenize neden olur.

Basketbolda Reverse Nasıl Yapılır? 

Reverse yapmak için önce driblinge, yani top sürmeye başlamak gerekir. Topu sürmeye başladıktan sonra rakibiniz karşınıza geldiğinde, topu sağ elinizle sürüyorsanız rakibin iki bacağının tam ortasına sol ayağınızı koyun ve topu yere vurmadan 360 derece dönün. Dönüşünüz biter bitmez topu yere vurun ve topu sol elinizle sürmeye devam edin .Bu sayede rakibiniz son bir hamle yapsa bile topunuza müdahale edemez.

Aynı şekilde sol elinizle topu sürüyorsanız, rakibiniz karşınıza geldiğinde, rakibinizin iki bacağının ortasına sağ ayağınızı koyun ve topu yere vurmadan 360 derece dönün. Dönüş biter bitmez dengeli bir biçimde topu yere vurup sağ elinizle top sürmeye devam edebilirsiniz. 

Yalnız bu hareketi yaparken zayıf olan elinizle top sürmeye başlayın ki rakibinizi geçtikten sonra dengesinizi kaybetmeden top sürmeye devam edebilesiniz. Ayrıca bu hareket, tıpkı diğer hareketler gibi bol tekrarla mükemmel hale getirilebilir. Bu hareketi hem sağ hem de sol elle doğru bir şekilde yapıncaya kadar tekrar edin. Daha sonra antrenmanda yaptığınız bu tekrarların faydasını maç içerisinde göreceksiniz. 

Yorumlar

  1. Merhaba ben bu siteye reverse araştırmak için gelmiştim ama baktım ki bu site gerçekten mükkemmel anlattığınız şeyler çok kolay anlaşılabiliyor gerçekten mükkemmel.

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim.Kolay anlaşılabilir olmak için elimden geleni yapmaya çalışıyorum ;)

    YanıtlaSil
  3. teşekkürler.cok güzel bir anlatım

    YanıtlaSil
  4. sonunda reverse yapabiliyorum sayende =)

    YanıtlaSil
  5. Dönerken topu iki elle tutarsak steps olmaz mı??

    YanıtlaSil
  6. iki elle tutarsanız steps olur. Tabi hareket o kadar hızlı yapılıyor ki hakemler bunu göremiyor :)
    Ama en iyisi tek elinizle tutup hızlıca dönmektir.

    YanıtlaSil
  7. Ben Tek Elle Tutunca Malesef Top Kaybı Yapıyorum :D Top Kontrolüm Cok İyi Değil Cunku Pivot Oynuyorum :D
    Bir de Post Up 'ı Anlatırsam Sevinirim ...

    YanıtlaSil
  8. teşekkürler güzel anlatım ben en başından beri yanlış yapıyormuşum demek.bir de böyle deneyeceğim

    YanıtlaSil
  9. Güzel bir anlatım olmuş, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. çok iyi anlatım olmuş videolara bakarak anlamaya çalışıyordum hızdan belli olmuyordu :) sayenizde anladım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarda düzgün bir Türkçe kullanmaya özen gösterelim. Argolu ve küfürlü yorumlar derhal silinecektir.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Basketbol Oyun Kuralları Nelerdir?

Basketbolda Pas Çeşitleri Nelerdir?

Basketbolda Üç (3) Saniye Kuralı Nedir?