Basketbolda Turnike Nasıl Atılır?


 
Basketbolda turnike,  en temel ve başarı yüzdesi yüksek olan atış şeklidir. Birçok antrenör antrenmanlarda oyuncularından boşluk buldukları anda turnike atmasını söyler ve haklıdırlar da. Çünkü turnike atışı çembere en yakın olan atış stillerinden birisidir ve iyi çalışılması halinde başarı %90'ların üzerindedir.

basketbolda-turnike
Basketbolda turnike atış şekli animasyonu

Basketbolda Turnike Atış Tekniği

Atışın tekniğine gelirsek.. Basketbolda turnike atışını yaparken adımlamaya dikkat etmelisiniz. Aksi taktirde hatalı yürüme yapabilirsiniz. Önce sağ turnikeyi anlatalım. Oyuncu top sürmeye başladıktan sonra çembere yaklaştığında topu tutup sağ ayağıyla uzun bir adım atmalıdır. Bu esnada top göğüs hizasında sıkıca tutulmalıdır. Sağ adımı attıktan sonra sol ayağıyla bir adım daha atıp çembere doğru uzanmalıdır. Burada topu sıkı tutmak ve adımlamaya dikkat etmek gerektiğini sakın unutmayın. Ayrıca çembere doğru uzandığınızda topu daima panyalı bir şekilde gönderin. Bu sizin turnikelerde bir alışkanlığınız olsun. Çünkü panyalı attığınızda rakibin topa müdahale etmesi daha güçleşir.

Sol turnike de aynı sağ turnike gibidir. Ancak sol turnikede ilk adım sol ayakla atılır ve top sağ el yerine sol elle bırakılmalıdır. Turnike atarken birçok oyuncunun aklında neden sağ turnike atarken sağ elle atışın bitirildiği sorusu vardır. Cevabı çok basittir asılında bu sorunun. Sağdan turnikeye girdiğinizde rakip sizi sol taraftan veya arkanızdan takip eder ve siz atış yaparken sizi engellemek ister. Siz topu sağ elinizle ve çembere uzayarak bırakırsanız hem rakibinizle aranıza vücudunuzu koymuş olursunuz hem de çembere uzadığınız için rakibin size faul yapma olasılığı artar.

Basketbol oyun kurallarına da göz atabilirsiniz.

Yorumlar

  1. çok iyi çok güzelllllllll

    YanıtlaSil
  2. b*q qibi yanlış hepside :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkçe'yı bu hale getirenlere yazıklar olsun

      Sil
    2. İşsizciğim bu yorumu yapacağına sayfanın sağ tarafındaki çarpı tuşuna basabilirdin ;)

      Sil
    3. Hiç de yanlış değil bal gibide doğru

      Sil
  3. "b*q qibi yanlış hepside :D"

    beğenmediyseniz en azından düzgün bir Türkçe ile yazınız.Biraz Türkçe'ye sahaip çıkmamız gerek değil mi ama?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Helal olsun bu devirde Türkçe'mizi önemseyen çıktı.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. evet ya bence de harika bu konudan 100 aldım hoca çok beğendi süper dedi yazan ın ellerine sağlık

      Sil
  5. Gerçekten güzel bir yazı elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. çok güzelde yarın yapamassam mücahit çoook kötü şekilde güler asdffg :D :D

    YanıtlaSil
  7. çok güzel bir anlatım şekli tşk size

    YanıtlaSil
  8. basketbolda turnike kaç adımda atılır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki adımda atılır. Üçüncü adımda hatalı yürüme (steps) yapmış olursunuz.

      Sil
    2. bence istediğin adımla atılır ya canım bu arada benim adım pınar

      Sil
    3. 4 tür canım okusan anlarsın benim adım ece karaman

      Sil
  9. turnikeye girdiğimizde topu elimize aldık diyelim ilk hangi ayağımızı atıyoruz? lütfen acil cevaplayın

    YanıtlaSil
  10. sağdan girmişseniz sağ ayak ardından sol ayak, soldan girmişseniz sol ayak ardından sağ ayak.

    YanıtlaSil
  11. ile olacak aşkım

    YanıtlaSil
  12. Amazing works, I like colourful projects. Thanks for sharing.

    YanıtlaSil
  13. Konuların hepsi doğru ve güzel ancak bunların kitabi bilgiler olduğunu unutmamakta fayda var bence....

    YanıtlaSil
  14. abi çok iyi bana çok yardımcı oldu tşk

    YanıtlaSil
  15. güzelmiş.performans için yazdım ama sağ turnikede adımlama sol sağ sol mu?

    YanıtlaSil
  16. Saolun çok yardimci oldu beden sinavi icin

    YanıtlaSil
  17. yapamıyorum...

    YanıtlaSil
  18. çok cix olmuş :) :)

    YanıtlaSil
  19. hu hu hu bebeğimmmm14 Nisan 2014 19:32

    you make me wanna die :)

    YanıtlaSil
  20. Performans ödevim vardı hoca 100 verdi sınıfta spor başkanı yaptı yetmedi bide okula astı . Çok teşekkür ederim siteniz çok güzel.

    YanıtlaSil
  21. Ben basketbolu çok seviyorum ama turnike atamıyordum artık öğrendim çok sağolun

    YanıtlaSil
  22. Basketbolcuyum ..... Bu hareketi yapamıyorum diye hoca yediekte bırakıyordu sonra arstırdım ve yaptım artık hep maçlarda ilk 11 deyim ve çıkıyorum

    YanıtlaSil
  23. Basket öğrencisiyim. Teşekkürler harika olmuş. Turnikeleri öğrendim.Sağolunn :D :)

    YanıtlaSil
  24. Baskette ilk 11 yok
    Yalanci oldugun cok belli

    YanıtlaSil
  25. Arkafslar bed sinavi var yarin turnike ve sut attiricak yanilmiyosam sut turnikeye girince potaya atilantopa sut mu deniliyo

    YanıtlaSil
  26. basketbolda ilk 5 vardır en fazlada 7 yedek

    YanıtlaSil
  27. Turnikeden sağ ayakla başlarsak sağ ayakla mi sıçramış oluruz

    YanıtlaSil
  28. Bide sağ ayakla başlarsak hem sağ elle atmalıyız topu hem de sağ ayakla sıçramalıyız potaya değilmi

    YanıtlaSil
  29. Ben basketbol kursuna giden 13 yasına giden bir çoçuğum,sağ ve sol turnike atmayı biliyorum ama sürekli ayaklarımı karıştırıyorum bunun için nir çözümünüz varmı.Yardımcı olursanız çok minnettar kalırım.

    YanıtlaSil
  30. topu ilt tutuşumuzda turnikeye çıkabiliyomuyuz yoooksa topu sektirmiş olamk gerekli mi

    YanıtlaSil
  31. Neden turnike atarken steps olmuyo peki normalde top elindeyken adım atamıyosun turnikede niye atabiliyosun?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarda düzgün bir Türkçe kullanmaya özen gösterelim. Argolu ve küfürlü yorumlar derhal silinecektir.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Basketbol Oyun Kuralları Nelerdir?

Basketbolda Pas Çeşitleri Nelerdir?

Basketbolda Üç (3) Saniye Kuralı Nedir?