Basketbol Oyun Kuralları Nelerdir?


Basketbol oyun kuralları, Uluslararası Basketbol Federasyonu (FIBA) tarafından belirlenmektedir. Buna rağmen NBA, NCAA gibi bazı organizasyonlar kendi kurallarını belirleyip onlara göre liglerini oynatmayı tercih edebiliyorlar. Bizim burada vereceğimiz kurallar FIBA bünyesinde geçerli olan ve Avrupa genelinde oynanan basketbol oyun kuralları olacak.

basketbol-oyun-kurallari
Basketbol oyun kuralları

Basketbol Oyun Kuralları


* Basketbol 5'er kişilik iki takımla oynanır.

* Oyunun amacı topu rakip takımın potasından içeri sokabilmektir.

* Bir takımın hücum süresi 24 saniyedir.

* Takımlar en fazla 12 kişilik kadro ile müsabakalara çıkabilir. Sahada aynı anda 5 oyuncudan fazla bulunduramazlar.

* Her biri, iki çeyrek olmak üzere, iki devreden müsabakalar oynanır.

* Her çeyrek Avrupa basketbolunda 10 dakikadır. (Bu NBA'de 12 dakikadır.)

* Maç süresi içerisinde en fazla sayıyı yapan takım galip gelir.

* Dört periyot sonunda eşitlik bozulmamışsa beş dakikalık uzatma devresi oynanır. İlk uzatma devresinde de bozulmamışsa ikinci bir uzatma devresi oynanır. Taraflardan birisi galip gelene kadar bu durum devam eder.

* Takımlar, oyun içerisinde istedikleri kadar oyuncu değişikliği yapabilirler.

* Her oyuncuya Avrupa basketbolunda 5(beş) kişisel faul hakkı verilir. (Bu kural NBA'de altıdır.)

* Herhangi bir oyuncuya atış halinde yapılan faul sonucunda, atış üç sayı çizgisinin gerisindeyse üç, üç sayı çizgisinin içerisindeyse iki serbest atış kullanma hakkı verilir.

* Belirlenen alanın içinden atılan her şut girmesi halinde 2 (iki) sayıdır. Belirlenen alanın dışından atılan her şut ise 3(üç) sayı değerindedir.

* Serbest atış çizgisine gelinmesi halinde, buradan yapılan her isabetli atış 1 (bir) sayı değerindedir.

* Takımlar hücumda iken, kendi yarı sahalarına topu atamaz. Eğer karşı takım oyuncusunun topa bir müdahalesi yoksa ve hücum oyuncusu topu kendi yarı sahasına götürmüş ise bu, geri pas olarak değerlendirilir ve top rakip takıma geçer. (bkz. Basketbolda Geri Saha Kuralı Nedir?)

* Faul yapılması halinde atışla cezalandırılırsa, her isabetli atış 1(bir) sayı değerindedir.

* Topu pas vermeden veya şut olarak atmadan önce iki adım atılabilir.

* Topu süren bir oyuncu, topu sürmeyi bıraktıktan sonra bir daha topu süremez.

* Kenardan topu oyuna sokmak için, hakemin, topu oyuncunun eline verdikten sonra 5(beş) saniye içinde oyuncu topu oyuna sokulmalıdır.

* Takım faul limiti 4(dört)'tür. Beşinci faulün yapılması, bundan sonraki her faulün iki serbest atışla cezalandırılması gerekir.

İlk etapta basketbol oyun kurallarından kısaca bahsettik.

Diğer kurallar içinse aşağıdaki yazılarımıza bakabilirsiniz.

Basketbolda Üç (3) Saniye Kuralı Nedir?

Basketbolda Sekiz (8) Saniye Kuralı Nedir?

Basketbolda On Dört (14) Saniye Kuralı Nedir?

Basketbol potasının boyutlarını açıkladığımız yazımızı da okuyabilirsiniz.


Yorumlar

  1. Çok Teşekkürler işime yaradı odevi yaptık hade hayırlısı :) eyw.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bede begendım ama kısa surede gelmıyordu

      Sil
    2. süperrr teşekkürler12 Ekim 2014 13:09

      aynen bnde çok beğendim ama bugün yapıyorum ödevi yarın gidecek inşallah beden öğretmenim kabul eder ama edeceğinden eminimmm :)

      Sil
    3. beden sınavı için okuyom hadi hayırlısı

      Sil
    4. benimde yarın :D

      Sil
    5. ARKADAŞLAR BASKETBOL OYUNCUNUN ÖZELLİKLERİ NELERDİR

      Sil
    6. ama bilseydim soylerdm

      Sil
    7. basketbol topunun ağırlığı oyunda kaç yedek olucağını söylememişsiniz

      Sil
  2. beden ödevimdi çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynn ya çok çok çokı saqolunn :)

      Sil
    2. Benimde ev ödevimdi

      Sil
    3. bazıların ödevi bazıların sınavı bence çok güzel her kese bu siteyi tavsiye ederim

      Sil
    4. aynen benim de beden eğitimi ödevim

      Sil
  3. beden ödevim di çokkkkkkkkkk güzelllllllllllllllllllllllllllllllllllllll ++++++ aldımmmmmm!!!!!!!!!!!!!!

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler işime yaradı :)

    YanıtlaSil
  5. teşşşekür edrim çok faydası oldu bden eğitimi ödevimidi:)

    YanıtlaSil
  6. yorumlarınız için teşekkürler;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süperrrrrrr12 Ekim 2014 13:10

      ama çok harika süperrrr

      Sil
    2. 2. etapı yokmu acilll

      Sil
    3. 2. etabı yok. Ancak sitemizdeki diğer konularda basketbol oyun kurallarının diğerleri hakkında detaylı açıklamalar mevcut.

      Sil
    4. Ben çok teşekkür ederim hoca bize sınav yapacak işte bunları soracaktı çokk sağolll !!!!!!

      Sil
  7. benimde sağolun bedenden ii not alacam?

    YanıtlaSil
  8. teşekürler arkadaşımla birlikte yüksek puan aldım (teşekkürlerrrrrrrrr)!!!!!!!!!!

    YanıtlaSil
  9. çok saol kardeş 100 aldım biterrr:)

    YanıtlaSil
  10. ya tabi faydası oLdu tşkRler ama ben sınava gircem bdenden yani çok az bu kadar kural ama elinize sağlık işime yaradı sağolun..:D

    YanıtlaSil
  11. sagolunn işime yaradı ama notum kac bilmiyorumm

    YanıtlaSil
  12. süpersin çok tşk

    YanıtlaSil
  13. saol aga ödevimdi

    YanıtlaSil
  14. yha biraz daha detaylı olsaydı !!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Detaylar için sitemizdeki diğer konulara bakabilirsiniz. İyi günler.

      Sil
  15. çok saolunn işime yaradı çok saqolun

    YanıtlaSil
  16. çok saol benimde beden ödevimdi çk işime yarıcakmı bilmiyorum bizim hoca biraz kaçık

    YanıtlaSil
  17. ödevimi tamamladım thank youuuuu:)

    YanıtlaSil
  18. teşekkürler iyibir not alcam sayenizde

    YanıtlaSil
  19. saol çok güzel 100 aldım :)

    YanıtlaSil
  20. zaten biliyodum ama tekrar etmiş oldum


    ismail

    YanıtlaSil
  21. çok sağolun bedenden yüksek alacağım

    YanıtlaSil
  22. çok ama çok teşekür ederim bdn drsi ödevimdi

    YanıtlaSil
  23. çok güzel beden ödeviiiiiiiiiiiiiiiiiii

    YanıtlaSil
  24. bende teşekkür ederim bedenden ödevimdi

    YanıtlaSil
  25. beden ödevim di çok ama çok tşk ederim işime yaradı.. :):)

    YanıtlaSil
  26. beden ödevim wardı ve diger sayfalarda BASKETBOL oyun kuralları çok uzundu bu çok işime yaradı TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  27. eh işte ii tşk...! :P

    YanıtlaSil
  28. ya tmm olrak açıklanmamış mesela (ribaund,pas çeşitleri) felan bunları da paylaşsanız çok guzel olcaktıı

    YanıtlaSil
  29. çok saol ALLAHrazı olsun

    YanıtlaSil
  30. çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olum durla az da Allaha şükret saol saol gusel fln du bi
      Tekbiiiir
      Allahuakbar

      Sil
  31. ne diyem şimdi hepiniz saol demişiniz bnde diyem ki : saol .
    :) :D

    YanıtlaSil
  32. ya çok teşekür ederim

    YanıtlaSil
  33. saol Allah razı olsun 100 aldım

    YanıtlaSil
  34. çok sağolun ya ödevlerimi yaptım ve;
    100 aldımm

    YanıtlaSil
  35. okadar beğendimki ödevimde bu yazı sayesinde 100 aldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buse ocak çooooooooooooooooooooooookkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk beğendi

      Sil
  36. Eyw. Adim Süpers,n :) :)

    YanıtlaSil
  37. çok sağolun ya ödevlerimi yaptım ve;
    100 aldımm

    YanıtlaSil
  38. admin böyle devam et

    YanıtlaSil
  39. çok teşekkürler beden ödevimdi yardımı oldu

    YanıtlaSil
  40. çok saolun elinize sağlık ben lisede okuyorum ve basket takımındayım bunların yardımını çok gördüm! :)

    YanıtlaSil
  41. çok yardımıma dokundu.. ama pek beyenmedim.?????????ıyyyyyyyyy

    YanıtlaSil
  42. Kardeşim çok teşekkürler arkadaşla berebar sunucaktık sınıfa eywallah...!!!...

    YanıtlaSil
  43. Kardeşim çok teşekkürler arkadaşla berebar sunucaktık sınıfa eywallah...!!!...

    YanıtlaSil
  44. KISA AMA SAĞOL

    YanıtlaSil
  45. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  46. LAN Bİ SUSUN BEEEAAA

    YanıtlaSil
  47. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  48. beden performans ödevimi yapmama yardım ettiğiniz için çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  49. saol sorularda yaradı :D :)


    YanıtlaSil
  50. saol sorularda yaradı :D :)


    YanıtlaSil
  51. saoglun çok işime yaradı.........

    YanıtlaSil
  52. saoglun çok işime yaradı.........

    YanıtlaSil
  53. sağol kanki eywlah

    YanıtlaSil
  54. saolun beden ödevimdi

    YanıtlaSil
  55. saolun bende beden ödevimi yaptım

    YanıtlaSil
  56. Saha ile ilgili hiç birşey yok.

    YanıtlaSil
  57. saol işime yaradı

    YanıtlaSil
  58. saol çok işime yaradı.kısa ve özdü

    YanıtlaSil
  59. ohh ceza almıştımmm şimdi öğretmne tmm olur dddi saoll

    YanıtlaSil
  60. hiç yardımcı olmadı

    YanıtlaSil
  61. sğl çok işime yaradı

    YanıtlaSil
  62. saol güzeldi beden ödevim için

    YanıtlaSil
  63. biracık uzundu ama ödevimde çal yardımcı oldu +A aldım :D

    YanıtlaSil
  64. 5 saniye 8 sanıye kuralları neden yok yaaaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sitemizin diğer konularında bahsettiğiniz kurallar mevcut.

      Sil
  65. 8 saniye kuralı için >> http://basketbolnedir.blogspot.com/2010/02/basketbolda-sekiz8-saniye-kural-nedir.html

    YanıtlaSil
  66. Çok teşekkürler 100 alırsam sitenizin reklamı yayacağım.çok teşekkürler....

    YanıtlaSil
  67. çok teşekkür ederim sayende belki yüz alırım

    YanıtlaSil
  68. çok harika işime yaradı:):):):).)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)=)100 aldım

    YanıtlaSil
  69. saol beden sınavım için iyi oldu

    YanıtlaSil
  70. hiç işime yaramadı yaaaaaaaa

    YanıtlaSil
  71. çokkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk işimiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii gordüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüü

    YanıtlaSil
  72. ellerinize sağlık performans ödevimdi çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  73. ben sadece beden yazılısı için girdim bu siteye

    YanıtlaSil
  74. Saolasın kardes beden ödevimdi :)) inşallah 100 alırım eyw ..

    YanıtlaSil
  75. çooooooooooooook teşekürler..........:))

    YanıtlaSil
  76. çok sağolun :d

    YanıtlaSil
  77. süpersiniz ++++

    YanıtlaSil
  78. beden sınavımız bunlar inşallah işe yarar çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  79. süper de eksik

    YanıtlaSil
  80. Hepiniz in ödevi icin benim sınavım icin

    YanıtlaSil
  81. çok kısa berbat

    YanıtlaSil
  82. hiç güzel deyil çok kısa uzun olabilirdi

    YanıtlaSil
  83. beden ödevim için çok yaradı




    YanıtlaSil
  84. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  85. Sagol Kardeş VALLA Bu Benim İçin Son Şans .... ALLLAH zihin Açıklıgı Versin (Bana) .. Amin

    YanıtlaSil
  86. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  87. bnce yetersiz önermem

    YanıtlaSil
  88. ama kısa ve özlüğü de yararlı olmuşşş

    YanıtlaSil
  89. işime çok yaradı çooooooooooook ggggggggggggggüüüüüüüüüüzzzzzzzzzzeeeeeeeeeeelllllllllllllllllllllllllll

    YanıtlaSil
  90. Güzel gözüküyor inşallah yüz alırım yazanların eline sağlık

    YanıtlaSil
  91. beden performansıydı cok tesekur ederim

    YanıtlaSil
  92. Yarın bden sınavım var çok işime yaradı tşk :D

    YanıtlaSil
  93. performans ödevimi yaptım çok sağolun

    YanıtlaSil
  94. elleriniz dert görmesinnnnnnnnnn :D

    YanıtlaSil
  95. ALLAH razı olsun eliniz dert görmesin

    YanıtlaSil
  96. ALAH tuttuğunuzu altın etsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dilencimisin yoksa yaşlı bir nene mi ???

      Sil
  97. çok işime yaradı

    YanıtlaSil
  98. çook teşekkür ederim ama biraz kısa

    YanıtlaSil
  99. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  100. güzel de çok az kural yazmışlar

    YanıtlaSil
  101. saraylardan yorum atanlar bilir beden ödeviydi ALLAH RAZI OLSUN

    YanıtlaSil
  102. ödevimiz vardı işime yaradı

    YanıtlaSil
  103. ÇOK GÜZEL BEDEN İME ÇOK ÇOK DOĞRU BİLGİLER VERDİNİZ TEŞŞEKÜRRLERRRRRRRRRRRRR:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    YanıtlaSil
  104. çok öz kısa ve net güzeldi ben beğendim ama hakemleri unutmuşsun :D :D

    YanıtlaSil

  105. çok iyi ve kısa sağol ):)

    YanıtlaSil
  106. uzun olmalıydı :((((

    YanıtlaSil
  107. bn irm kaç kşiyle oynanıyor yazmıyor

    YanıtlaSil
  108. Çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  109. Teşekkür Ederim beden eğitimi ödevim vardı.

    YanıtlaSil
  110. knk çok işime yarayacak

    YanıtlaSil
  111. i am English but it is Turkish
    English please

    YanıtlaSil
  112. teşekkürler beden ödevimdi inş hoca beğenir

    YanıtlaSil
  113. teşekkürler bedenden 100 aldım

    YanıtlaSil
  114. süper işeme yaradı şimdi ezberlicem

    YanıtlaSil
  115. çok güzel ama bizim hoca bunları beğenmiyo pota uzunluğu file genişliği felan baya uzun yazıcaz yani

    YanıtlaSil
  116. çok güzel kısa ve öz yazmışlar ödevime çok yardımcı oldu

    YanıtlaSil
  117. ayyy bekliyorum şuan yazıyorum inş beden hocası beğenirrrr
    ama güzel ben begendm

    YanıtlaSil
  118. eyw ama saniye kurallarınıda verseydnz iyi olurdu

    YanıtlaSil
  119. ben bu sayfada yazanları hocaya versem 0 ' ı verirdi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha gülelimde rezil olma bari

      Sil
  120. THanks ingilizce od3vimdi

    YanıtlaSil
  121. bencede çok güzel bazılarının ödevi bazılarını sınavı bence çooooooooook güzzzzzzzzzzzzel

    YanıtlaSil
  122. çok güzel özet şeklinde olması çok iyi olmuş...

    YanıtlaSil
  123. çok teşekkürler sınavım için hazırlık oldu

    YanıtlaSil
  124. YAA WORLDE KOPYALAYINCA Bİ TUHAF OLUYO ONU NASIL DUZELTCEZZ

    YanıtlaSil
  125. çok sağolun beden sınavım vardı

    YanıtlaSil
  126. Sağolun beden eğitimi sınavım için yararlı oldu

    YanıtlaSil
  127. sınavım vardı çok teşekkürler, bu arada sahada 3 hakem bulunuyordu sanırım.

    YanıtlaSil
  128. ben daha sınav olmadımki! bakalım. nasıl geçicek ama güzel bir bilgi:-!

    YanıtlaSil
  129. çok teşekkür ederim ödevimi yaptım bu sayede çok sağolun

    YanıtlaSil
  130. Çok sağ olun sayenizde seçmeli ders ödevimi yaptım

    YanıtlaSil
  131. YAŞASIN beden ödevimi yaptım

    YanıtlaSil
  132. Yanıtlar
    1. aynn çk tugaf looooo ben budan bisi anlaymiyi gı gurban oliyim gardaşım sağa

      Sil
  133. Çok güzel tişikirler süperman:D

    YanıtlaSil
  134. çok teşekkür ederim valla helal olsun

    YanıtlaSil
  135. Sansa bak yorumların hepsi beden dersi için ben ise İngilizcede bir konu üstünde bu kuralları kullanmak zorundayim writing(yazma) odevim varda

    YanıtlaSil
  136. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  137. bende projem var tşk


    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Lütfen yorumlarda düzgün bir Türkçe kullanmaya özen gösterelim. Argolu ve küfürlü yorumlar derhal silinecektir.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Basketbolda Pas Çeşitleri Nelerdir?

Basketbolda Üç (3) Saniye Kuralı Nedir?